Aceasta înseamnă că, pentru majoritatea brandurilor, principalul lor obstacol în calea succesului constă în schimbarea convingerilor oamenilor.
Dar lucrul despre credință este că ea reprezintă mult mai mult decât idei care își plutesc în mintea noastră. Autorul Atomic Habits, James Clear, a documentat faimos modul în care cei mai susceptibili de a se ține de convingeri și comportamente schimbate sunt oamenii care își schimbă mai întâi identitatea. Antreprenorul Seth Godin a spus și el, pe altă cale: “Oamenii ca noi facem lucruri de genul acesta.”
Credința și identitatea sunt atât de strâns legate încât schimbarea convingerilor noastre poate părea ca și cum ne-am pierde pe noi înșine.
Este înfricoșător. Trăim într-o cultură care consideră că acest lucru este un semn de slăbiciune – spre exemplu, gândiți-vă la faptul că, în loc să sărbatorim politicienii care își modifică viziunile asupra lumii, privim aceste transformari cu neîncredere și scepticism.
Dar când ne schimbăm convingerile, ne schimbăm comportamentele și adesea acest lucru este cea mai eficientă modalitate de a face ca oamenii să înțeleagă valoarea brandului vostru.
Cea mai bună modalitate de a schimba perspectiva oamenilor este de a-i ajuta să se vadă pe ei înșiși diferit în lume. Pentru a schimba convingerile care îi țineau pe oameni înapoi de la alergat, Tracksmith a trebuit să creeze o identitate în jurul unei noi “clase de alergători” care fac asta pentru ritualul personal.
Acest lucru a creat spațiu pentru un nou tip de alergător – cineva care nu câștigă curse, dar totuși are permisiunea să investească entuziast în practica alergatului lor.
No Comments